onsdag 25 november 2009

Galna googlingar

Vi tänkte hålla oss kvar vid läsargooglingar en stund. De mest googlade begreppen i all ära, men det är sällan de som är roligast. Till exempel – och utan att behöva bli beskyllda för att vara särskilt fördomsfulla - vill vi påstå att det inte är direkt otippat att intresset för profetsalvia i stor utsträckning kommer från studentbostadsområden med namn som Norrlandsgårdarna, Långtbortistan och Bortom Bullret.

Mer förvånande är det enorma antal googlingar på växten liguster som hamnar hos oss. Liguster liksom? Va?? Är ligusterhäckar så stort alltså?


Fru Skog!

Allra roligast är nog googlingar där den stackars läsaren förväntat sig att hitta något helt annat än en trädgårdsblogg. Vad sägs om den norrlänning som flera dagar i rad sökte på ”Fru Skog” och ständigt bara fann bilden på vår skogsödla? Och ”Monstertomten”? Vad letar men då efter? Knappast en sågning av julgrupper i alla fall. Det skulle också vara intressant att veta varför morbida västmanlänningar envisas med att googla på begreppet ”Att döda ett träd”.


Monstertomten!

Och det skulle vara mycket roligt att veta vad den stackars schlagerroade person som häromdagen sökte på ”Dansar i neon” tyckte om alla de fakta om rödgul trumpetsvamp som vi försökte förmedla – tydligen tillräckligt intressant för att tillbringa drygt fyra minuter hos oss i alla fall!


Schlagerhoppa!

Detta är frågor vi kanske aldrig får svaret på, men det gör inte så mycket för vi har himla kul under tiden som vi funderar!

6 kommentarer:

  1. Vilken statistikanalys ni gör, kul! Jag får nog gå in och titta lite på hur många besökar jag har nu för tiden, för inte ens det håller jag koll på...

    SvaraRadera
  2. Ibland är det ju frågorna som är det viktiga. Kul!

    SvaraRadera
  3. Har man en gång sett hur mycket skog de har i Västmanland, kan man förstå att ett eller annat träd emellanåt står i vägen för andra ambitioner i livet... ;-)

    SvaraRadera
  4. Tja, vi har förvisso noterat en viss initiativlöshet även i fråga om övrigt från det landskapet. Mer om det i morgon.
    ;-D

    SvaraRadera
  5. Aha, kanske det ligger i generna, måste pinsamt erkänna att ja da, jag är en landsförvist västmanlänning, och ja, jag önskar döden över mina grannars 25 meter höga, fyra stycken faktiskt, tallar i ett litet villaområde!!Så har ni ett tips, som inte resulterar i att jag får dom över mitt tak som är åtta meter undan så vore jag väldig tacksam :)

    SvaraRadera
  6. Men landsförvisa då tallarna till Västmanland!!! (Och kanske grannarna också???) :-D

    SvaraRadera